Zadávání transakce

Transakce se zadávají na první záložce hlavní obrazovky s názvem "Transakce". Zde buď v horním menu vyberete "- Výdaj" pro zadání výdaje či "+ Příjem" pro zadání příjmu (pak se obrazovka pro zadání transakce otevře s přednastaveným výchozím účtem), nebo v poli Zadání transakce vyberete účet a stisknete tlačítko v tomto poli (pak se obrazovkapro zadání transakce otevře s vybraným zvoleným účtem).

Na obrazovce pro zadání transakce vyplňte potřebné údaje obdobně, jako se vyplňují ve webové službě. V poli pro výběr kategorie je strom kategorií vždy plně rozbalen, přičemž v horní části výběru jsou Oblíbené kategorie baravně odlišeny od ostatních.

Pro uložení transakce stiskněte tlačítko diskety v horním menu.

Při uložení je transakce vložena do lokální databáze zařízení a teprve později je synchronizována s webovou službou tak, jak je to popsáno v části Synchronizace transakcí. Lokální transakce je možné upravovat, jakmile dojde k synchronizaci, upravovat se již nedají (upravovat je lze pouze přes webovou službu).

Na záložce "Transakce" hlavní obrazovky vidíte transakce, které jste zadali pomocí aplikace pro Android. Je-li u transakce vidět ikona synchronizace, znamená to, že transakce je pouze lokálně uložena a dosud nebyla synchronizována. U již synchronizovaných transakcí žádná ikona není. Došlo-li během synchronizace k chybě, je u transakce ikona synchronizace přeškrtnutá (při rozkliknutí takové transakce se dozvíte, k jaké chybě došlo).

Je-li na této záložce více jak 20 transakcí, jsou automaticky odmazávány transakce, které jsou více jak měsíc staré (a které jsou synchronizované s webovou službou).

Kromě příjmů a výdajů lze zadávat též převod z jednoho účtu na druhý - v horním menu vyberte Převod na jiný účet. Převod se zadává obdobně jako výdaj či příjem, pouze je třeba vybrat výchozí i cílový účet.